fredag 13. november 2009

Endelig eksamensfeiring





Onsdag hadde Hans sin siste eksamen og vi gikk ut for å feire dagen med åtte venner på The left bank i East Fremantle. Dette var en velfortjent feiring etter at Hans hadde hatt hele tre skoleeksamener på tre dager denne uken. Jeg har vært mye heldigere og har i motsetning til Hans som har hatt fire skoleeksamener bare hatt en.

The Left Bank ligger nede ved Swan River og det var varmt og vindstille helt til klokka ble 12 om natten. Nesten alle restauranter her nede har noen dager med spesielt gode tilbud og på The Left Bank delte Hans og jeg en stor tallerken med sjømat med østers, reker, laks, blekksprut, blåskjell og mye annet til special wednesdaypris, kun 200 kroner. Jeg hadde aldri smakt østers før og det tok lang tid før jeg klart å helle det merkverdige fyllet ned i halsen. Det var ingen sann nytelse akkurat, men nå kan ingen si at jeg ikke har smakt det.

Fire av de vi hadde med oss på onsdag Lofty, Lynton, Andie og Cameron, bor på St. Georges college der vi bodde den første uka vi kom til Perth. Vi har seinere holdt kontakten med dem gjennom social volleyball der Hans og jeg har dømt volleyballkamper for å få litt ekstra ukepenger. På det nederste bilde ser dere våre nye venner Jeanne og Matt som er fra Frankrike. Jeanne har nettopp kommet til Perth og er på jobbjakt og Matt jobber for et nyoppstartet fransk firma som importerer fransk gourmemat til Australia og Australsk vin til Frankrike. Kelly og Brett som jeg har skrevet om tidligere på denne bloggen var også med. De er fantastisk snille folk som i dag skal ta oss med på seiltur i seilbåten til Brett, en mer perfekt start på ferien kan vi vel ikke få.

2 kommentarer:

  1. Bra jobba Hans - håper du blir fornøyd med resultatene !

    SvarSlett
  2. Det håper vi og. Hans har fått beskjed om at det hvertfall gikk bra på en av eksamene.

    SvarSlett