fredag 16. oktober 2009

Snytt

I dag fikk vi en lapp i posten fra Posten om en sending som ventet på oss på postkontoret. Vi har sjekket postkassen hele uken fordi vi venter på en pakke fra Norge med Stratos, melkesjokoklade, brunost som foreldrene til Hans har sendt. Pakken inneholder alt vi lengte etter og får ekstra lyst på når vi ikke har tilgang på det. Hans triumferte over at han ikke hadde spist lunsj ennå og gledet seg til skive med brunost med gang pakken var brakt hjem. Vi bestemte oss for å hente pakken med en gang, og påveien gikk vi innom butikken og kjøpte rosinbrød for å høyne smaksopplevelsen av brunost. Da vi kom til postkontoret og viste fram hentelappen ble vi av en smilende dame fortalt at vi var på feil postkontor og måtte kjøre videre. Vi kastet oss inn i bilen og durte avgårde til neste postkontor klare til å kjenne den store pakken med Norgesgourme i hendene . Vel inne på postkontoret nummer 2 viste vi fram hentelappen og damen bak disken spurte etter identifikasjon som jeg selvsagt hadde glemt i bilen. Vel inne igjen med Proof of age kortet mitt stod vi klare til å få ekte norskhet i hendene, men det var et brev jeg fikk i neven. Et brev fra SR bank med mitt nye bankkort. Vi stod på postkontoret som to små unger som nettopp hadde åpnet en julegave med sokker og slips. Så gikk vi hjem og spiste rosinbrød med stusselig syltetøy.

2 kommentarer:

  1. En morsom historie - kan nesten se dere for meg ! Jeg har også en postlapp som jeg skal hente i posten i morgen - kan bli spennende dette ;-)

    SvarSlett
  2. Huff, hørtes ikke kjekt ut.
    Minner meg om da Tonje (hun med pølsene) ventet på fløtemysost fra en som kom på besøk fra Norge. Skuffelsen viste i hele ansiktet hennes da besøket hadde kjøpt GUDBRANDSDALSOST istedet for, fordi hun syntes at det var så mye mere norskt enn fløtemysost. Stakkars Tonje måtte betale for en ost som ingen likte. Da syntes jeg veldig synd på henne.
    Krysser fingre for at dere har fått pakken med norsk godis idag !!

    SvarSlett